Κείμενα από την "Ελευθεροτυπία Εβδομάδα"
Ιούνιος 2009 (4 άρθρα)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Terata 4 Ιουνίου 2009
Εάν οι μεγάλοι τηλεοπτικοί Έλληνες, ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής ή ο κ. Δ. Γεωργιάδης σας εξαναγκάσουν να συγκρίνετε τους υπηκόους της ελληνικής επικράτειας με τους πολίτες της αρχαίας ομώνυμης χώρας, θα διαπιστώσετε ότι αυτά τα δύο κοινωνικά σύνολα έχουν κοινή, μία (και μόνον) ικανότητα: να κατασκευάζουν τέρατα. Είναι αλήθεια, ότι, όπως οι Έλληνες του Ομήρου έπλασαν τις Άρπυιες, τον Κέρβερο, την Σκύλλα, τη Μέγαιρα και τον Μινώταυρο, οι σύγχρονοι διοικούντες συγχώνευσαν το υπουργείο Παιδείας με τα Θρησκεύματα, το Πολιτισμού με τον αθλητισμό και το Περιβάλλοντος με τον κ. Σουφλιά. Ενώσεις ανόμοιων όντων, γόνοι ευφάνταστων εγκεφάλων και σπλάτερ ταινιών. Και για να μη νομισθεί ότι οι ενοποιήσεις φορέων εμφανίζονται μόνον κατόπιν δικτατορίας ή εμφυλίου, προσφάτως ενώθηκαν ο τουρισμός με την Ορθοδοξία και η επιστημονική έρευνα με τη ΓΑΔΑ. Και γράφουμε αυτό, επειδή μετά την επερχόμενη κατάργηση του Εθνικού Κέντρου Ερευνών και με προϋπολογισμό 0,68% των δημοσίων δαπανών, μόνον η ΓΑΔΑ μπορεί να διεξάγει επιστημονική έρευνα βασιζόμενη σε χαφιέδες, κοριούς και ανακρίσεις. Για ζητήματα κοινωνικής ανισότητας ή συνοχής, θα παίρνουμε το «100». Για δημογραφικές εξελίξεις, στατιστικά στοιχεία, θα σπεύδει η ομάδα «Ζ». Έρευνες απασχόλησης ή κοινωνικής ανθρωπολογίας, αναλαμβάνει η «Δίωξη». Για πολιτικούς θεσμούς, θέματα πολιτικής κουλτούρας, όψεις της εκλογικής συμπεριφοράς, κοινωνιολογία και ιστορία, έχουμε τα ΜΑΤ, τα ΕΚΑΜ, την αντιτρομοκρατική. Διαφορετική είναι η ενοποίηση της Ορθοδοξίας με τον τουρισμό. Σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό κ. Κοσμόπουλο, ο τουρίστας στη χώρα μας πληρώνει πολλά επειδή (όπως δήλωσε), η Ελλάδα καταυγάζεται από τη φωτεινή Ορθοδοξία. Και αυτό, σε αντίθεση με τη φτηνή Τουρκία, του σκοτεινού Οθωμανισμού. Από σήμερα, ο τουρίστας προσέρχεται στον κατάφωτο τόπο μας με πρόσφορα, λαμπάδες, τάματα, που εναποθέτει σε ξενοδοχεία, κάμπινγκ, μπαρ και ταβέρνες (γονυπετής, ασκεπής και προσευχόμενος), ενώ στις κουζίνες, στα ψυγεία, σε ξαπλώστρες και ομπρέλες, αναρτά αφιερώματα με εικόνες ασθενικών χεριών, ποδιών, αυτιών, ματιών, για να θεραπευτούν από θυρωρούς και γκαρσόνια. Το ταμείο των τουριστικών επιχειρήσεων είναι το γνωστό μας παγκάρι, ο προς εξόφληση λογαριασμός λέγεται δωρεά ή ελεημοσύνη, και, απόδειξη δεν παίρνει κανείς αφού ουδέποτε εκδόθηκε τιμολόγιο από τα ιερά προσκυνήματα. Τα συγκοινωνιακά μέσα ονομάζονται «επί πόλου όνου», η διαδρομή «φυγή στην έρημο» και το ταξίδι «Γολγοθάς». Οι επικοινωνίες επαφίενται στον «Άγγελο κυρίου» και στο «Άγιο πνεύμα». Πληροφορίες παρέχονται κατόπιν «επιφοιτήσεως» ή «χάρητι θεία». Στους χώρους εστίασης και υγειονομικού ενδιαφέροντος, αναγράφεται το Μενού: μάνα, κόλλυβα, αντίδωρο, μετάληψη, χολή και όξος. Στους αντιφρονούντες διαβάζονται οι παραβολές του άφρονος πλουσίου και των πετεινών του ουρανού. Οι ολονυκτίες ταυτίζονται με την Ορθοδοξία. Τα μπαρ, τα σκυλάδικα, οι ντίσκο, έχουν τίτλο «η σφαγή των νηπίων», «παίδες εν καμίνω», «παρά μία τεσσαράκοντα», «εν στόματι μαχαίρας», «δια πυρός και σιδήρου». Αστυνόμευση ασκούν ρωμαίοι στρατιώτες, φαρισαίοι και πιλάτοι. Για τον ύπνο λειτουργούν στάβλοι με τον γνωστό τίτλο «η φάτνη των αλόγων». Όσοι επιστρέφουν στη χώρα τους αγοράζουν τίμιο ξύλο, λείψανα αγίων, μύρο, λιβάνι, κεριά, λάδι κανδήλας, εικόνες, συναξάρια και βίους οσιομαρτύρων, ενώ οι τουριστικές τους αναμνήσεις από την ορθόδοξη Ελλάδα περιλαμβάνουν εμφανίσεις αγίων, οπτασίες αγγέλων, φωνές κυρίου, διδασκαλίες Πατέρων, θαύματα, αναλήψεις, και μεταμορφώσεις. Voithia mas.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Το γκελ του Τρεμόπουλου 11 Ιουνίου 2009
Το Άλφα και το Ωμέγα των πρόσφατων εκλογών που διεξήχθησαν στη χώρα μας, δεν είναι κάποιος θεσμικά κατοχυρωμένος πολιτειακός παράγοντας, αλλά ένα ζεύγος παρανόμων: η μετανάστευση και η εμπορική τηλεόραση. Η εμπορική τηλεόραση (παράνομη αφού λειτουργεί άνευ αδείας) επειδή συνέβαλε αποφασιστικά στη διαμόρφωση του πρωτοφανούς ποσοστού αποχής και του τελικού αποτελέσματος, πρέπει να θεωρείται ο πραγματικός νικητής των εκλογών. Αντικείμενο των εκλογών, εξάλλου, είναι οι διωγμοί των μεταναστών αφού μόνον επ’ αυτού συμφωνεί η πλειοψηφία των ψηφισάντων με την κυβέρνηση αλλά και τον κ. Πλεύρη. Μετά την παταγώδη επιτυχία του ΠΑΣΟΚ και την ήττα της ΝΔ, λόγω ελλείψεως αντιπάλου τα πράγματα προβλέπεται να εξελιχθούν ραγδαία. Οι επελάσεις των Σωμάτων Ασφαλείας, όπως αναμένεται, προσδίδουν στην κυβέρνηση ένα ρωμαϊκό μεγαλείο. Την επομένη της τελικής λύσεως (ούτε ένας λαθρομετανάστης στη χώρα μας) οι ελληνόψυχοι πιστοί στις επιταγές του κ. Καρατζαφέρη, αναλαμβάνουν την παραγωγή για να μην καταρρεύσει από την εγκατάλειψη. Ανειδίκευτοι, κακοπληρωμένοι, ανασφάλιστοι, κατάκοποι στα χωράφια, στα μικρομάγαζα, στα χαμόσπιτα, σε απόγνωση κρύβονται στις νταλίκες και το σκάνε στην Ευρώπη πληρώνοντας όσο-όσο. Εντούτοις, το τελεσίγραφο του Αρχηγού ισχύει. Θα στηθούν τζαμιά στην Αθήνα εφόσον λειτουργήσει στην Κωνσταντινούπολη ο Μέγιστος Ναός της Χριστιανοσύνης, η Αγία Σοφία. Ο Ερντογάν υποτάσσεται. Στη Βασιλεύουσα αντηχούν οσονούπω κωδωνοκρουσίες και ουράνιοι ψαλμοί ορθοδόξων. Αλλά εμφιλοχωρεί ο αστάθμητος παράγοντας. Οι μετανάστες στη χώρα μας, ήσαν και είναι μουσουλμάνοι, αλλά δεν είναι Τούρκοι. Γιατί να συνδιαλαγούν οι Πασάδες; Το σχέδιο εγκαταλείπεται. Σχετικά με τα προηγούμενα είναι και όσα δημοσίευσε η εφημερίδα espresso, αναμετέδωσε η εμπορική τηλεόραση και αφορούν τους «οικολόγους πράσινους». Όπως μας πληροφόρησε ο κ. Τράγκας, το κόμμα τού κ. Τρεμόπουλου ιδρύθηκε από τον Κεμάλ Ατατούρκ με αρχική ονομασία «Μουσουλμανικό κομιτάτο» και με πρόγραμμα το γνωστό σχέδιο Ανάν. Στόχος τού κόμματος ήταν, και είναι, η δι’ όλων των μέσων –των όπλων περιλαμβανομένων– απόσπαση του όλου ή μέρους της επικρατείας, η οποία θα προστεθεί εν συνεχεία στο κράτος των Σκοπίων. Τα μέλη και στελέχη του πράσινου κομιτάτου, αμείβονται με τούρκικες λίρες ή σλαβικά δηνάρια και με μυθώδη ποσά. Και είναι γνωστή η περιπαθής αγάπη, η φρενοβλαβής προσήλωση των Τούρκων στο πράσινο χρώμα. Καθ’ όλη τη διάρκεια των αιώνων της Οθωμανικής τυραννίας, μόνον στον εαυτό τους επέτρεπαν οι δυνάστες να βάφουν πράσινα τα σπίτια τους. Όπως ο μουεζίνης, αλάλαζαν σχεδόν «Ένα είναι το χρώμα, το πράσινο και ο Τούρκος ο προφήτης του». Και υπήρξαν γραικύλοι, που στα κρυφά μιμούντο αυτή την τουρκική μονομανία έως ότου ονομάστηκαν Οικολόγοι-πράσινοι. Άλλο μέσο για την επίτευξη των στόχων του κεμαλικού Πράσινου κόμματος, είναι η συνεργασία. Ο Συνασπισμός, βεβαίως, και ο κ. Τσίπρας κατηγορήθηκαν για έλλειψη πνεύματος συνεργασίας αλλά οι οικολόγοι πράσινοι, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, εννοούν τη συνεργασία όπως οι συνεργάτες των Γερμανών, ή οι συνεργάτες της ασφάλειας. Και γνωρίζουμε ότι το πολιτικό μας σύστημα κηρύσσει αθώους όσους δωροδοκούνται και ύποπτους όσους δωροδοκούν. Γνωρίζουμε επίσης, ότι η κ. Παπαρήγα καταδικάζει την πώληση των λιμανιών της χώρας, αλλά απαλλάσσει τους Κινέζους που τα αγοράζουν. Με την έννοια αυτή, είναι ένοχοι οι συνεργαζόμενοι Πράσινοι και αθώοι οι πιθανοί συνεργάτες τους. Γκελ Γκελ Τρεμόπουλε.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Η ατζέντα Καρατζαφέρη και οι ατζέντηδες 18 Ιουνίου 2009
Η διαδοχή στην ηγεσία της Αριστεράς, όπως σε όλα τα κόμματα, καθορίζεται από το κληρονομικό δίκαιο. Αλλά σε εποχές δημογραφικών μεταβολών ή μεταναστευτικών ρευμάτων (εκτελεστικά αποσπάσματα, Τασκένδη, 12η Ολομέλεια, Β’ Πανελλαδική) αποφασίζουν οι επιτροπές εκτοπισμού, οι γνωστές μετά τους Ολυμπιακούς αγώνες «επιτροπές μέτρων επιείκειας». Οι επίτροποι (Τρέμη, Χατζηνικολάου, Πρετεντέρης, Τράγκας), που η δυσμένειά τους αρκεί για να εκτοπισθείς απ’ την επικαιρότητα ισοβίως, αποδέχονταν τον κ. Παπαδημούλη και εκνευρίστηκαν με την υποψηφιότητα του κ. Χουντή με τα γνωστά κάκιστα αποτελέσματα για τον Συνασπισμό και τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο εκνευρισμός τους αναβαθμίστηκε σε αγριότητα όταν πληροφορήθηκαν και την υποψηφιότητα της κ. Σωτηρίου που ως εγγονός του Μάο όφειλε να ενταχθεί στο ΠΑΣΟΚ ή στη Ν. Δημοκρατία όπως οι κ.κ. Τσουκάτος και Τατούλης. Δυσοίωνες προοπτικές που άνοιξαν, σύμφωνα με τους σοβαρούς αναλυτές, οι αναιδείς συμπεριφορές του ΣΥΡΙΖΑ καθόλη την κοινοβουλευτική περίοδο. Ενώ ο πρωθυπουργός παρέδιδε πολιτική οικονομία, ο κ. Παπανδρέου ρητορική και ο κ. Καρατζαφέρης Εθνική και Ηθική διαπαιδαγώγηση, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ μασούσαν τσίχλα, πετούσαν σαΐτες, στο διάλλειμα κάπνιζαν στις τουαλέτες ή τράβαγαν τα μαλλιά των κοριτσιών. Και ενώ το ΠΑΣΟΚ έχει να επιδείξει έναν Βερελή, έναν Τερπεκλή, έναν Δρυ, η Ν. Δημοκρατία τους Βουλγαράκη, Δούκα, Παυλίδη, ο ΣΥΡΙΖΑ χαρακτηρίζεται από παντελή έλλειψη πειστικής οικονομικής πολιτικής. Και κατά τον Δεκέμβρη, τα στελέχη του δεν μπόρεσαν να περιστείλουν τον αυξημένο ατομισμό των εξεγερθέντων για την παραγωγή συλλογικής πρότασης. Για να αποφύγουν τους ξυλοδαρμούς, οι διαδηλωτές το ‘σκαγαν προς Ομήρου ο ένας, Κολοκοτρώνη ο άλλος, Εξάρχεια ο τρίτος. Κατάβρεχαν ή σκέπαζαν τα πρόσωπά τους με μαντήλια, κουκούλες, μαλόξ όπως και όποτε γούσταρε ο καθένας. Για να μη μιλήσουμε για την απουσία καθοδήγησης σε Μόσχα, Παρίσι, Βαρκελώνη, Μπουένος Άιρες. Τι έκανε ο Τσίπρας; Εντούτοις, η πλέον εγκληματική αμέλεια του ΣΥΡΙΖΑ είναι η εγκατάλειψη του αριστερού ευρωπαϊσμού. Πράγματι, τη στιγμή που όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα στη χώρα συζητούσαν για το σύμφωνο σταθερότητας, τη συνθήκη του Μάαστριχτ και τον ρόλο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, στον ΣΥΡΙΖΑ κατατρίβονταν με τις απολαβές των εγγλέζων βουλευτών, τις ερωτοδουλειές του Μπερλουσκόνι και τα μπάνια της 7ης Ιουνίου. Οι συνέπειες ήταν αναμενόμενες. Στην Ευρώπη θριάμβευσε ο σοσιαλισμός και η αριστερά αλλά εδώ ο ΣΥΡΙΖΑ ηττήθηκε κατά κράτος. Την πρώτη τιμωρία, οι επιτροπές επιείκειας (Τρέμη, Χατζηνικολάου, Πρετεντέρης, Λαζόπουλος), την επέβαλαν στον Λεωνίδα Κύρκο. Τον καταδίκασαν να επαναλάβει στις συνεντεύξεις του τη λέξη «ήττα» 800 φορές. Ποινή που εκτελέστηκε. Και σύμφωνα με τον ιστορικό ηγέτης της Αριστεράς, κ. Γιάννη Μαρίνο, οι Αλαβάνος και Τσίπρας πρέπει να καρατομηθούν. Αλλά, η εμμονή στο δημοκρατικό δρόμο προς το σοσιαλισμό απαιτεί να συνέλθουν τα όργανα προκειμένου να επιλεγεί η λαιμητόμος ή το τσεκούρι. Τελειώνουμε με τη φράση του Πρετεντέρη «Η ατζέντα Καρατζαφέρη είναι η ατζέντα καθημερινότητας του έλληνα πολίτη». Σωστά, αφού όλοι γνωρίζουμε ότι 1 κιλό ντομάτες, 1 πακέτο μακαρόνια και 1 κομμάτι κεφαλοτύρι κάνουν έναν Νιγηριανό. Τον δίνεις στον μπακάλη και τον πνίγει στον υπόνομο. Για τα δίδακτρα των παιδιών, νοίκι, φως, νερό, τηλέφωνο, ένα φορτηγό Κούρδους να δώσεις, δε φτάνει. Αλλά έρχονται εκλογές, αναλαμβάνει το ΠΑΣΟΚ. Θα φάμε μαύρους με δώδεκα μασέλες. Υπομονή.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ο κ. Μανώλης και η Μανωλάδα 25 Ιουνίου 2009
Όπου απέτυχαν η κ. Μερκούρη, η οικογένεια Καραμανλή και οι κ.κ. Παντερμαλής Τσουμί και Φωτιάδης, σημείωσαν θριαμβευτική επιτυχία οι δύο κτηνοτρόφοι στην Βάρδα Μανωλάδας. Εάν πολιτικοί, αρχαιολόγοι και μηχανικοί, ξοδεύοντας άγνωστα ακόμα ποσά και δεκάδες ώρες θεάματος προσπάθησαν άνευ αποτελέσματος να πείσουν την διεθνή κοινότητα και ιδίως τους βρετανούς ότι είμαστε οι γνήσιοι απόγονοι των αρχαίων ελλήνων και συνεπώς οι νόμιμοι κληρονόμοι των μαρμάρων του Παρθενώνα οι δύο αγαθοί βοσκοί σέρνοντας τους Ινδούς στο δρόμο όπως ο εποχούμενος Αχιλλεύς τον Έκτορα, απέδειξαν περίτρανα ότι τα απαράμιλλα χαρακτηριστικά των προαιώνιων καταγράφονται στο DNA των σύγχρονων ελλήνων. Για το ιστορικό αυτό έργο κατανάλωσαν δύο ευρώ βενζίνη και μηδέν ακροαματικότητα. Προτείνω αυτή η αχίλλειος ύβρις τού εχθρού, να εισαχθεί στην εκπαίδευση ως εποπτική διδασκαλία τού Ομήρου και κατόπιν να μελετήσουν οι ελληνόπαιδες τα μαρτύρια του Ταντάλου, Σισύφου και Προμηθέως, με τη χρήση δωρεάν ζώντων Ασιατών ή Αφρικανών. Αλλά και ως ολυμπιακό άθλημα να καθιερωθεί ο διασυρμός των 100, 400 και 10.000 μέτρων, αφού και ο Μαραθώνιος, ο Ακοντισμός, ή η Τοξοβολία υπήρξαν πολεμικά κατορθώματα και μετέπειτα αθλητικές επιδόσεις. Και επιστρέφοντας στη ματαιοπονία τής επισήμου Ελλάδος, παρατηρώ ότι για να επιστραφούν τα Μάρμαρα και εκτεθούν στο Νέο Μουσείο της Ακροπόλεως οι αρμόδιοι χρησιμοποίησαν τα ίδια επιχειρήματα που θα επιστράτευσε ο Έλγιν για να κλειδώσει τη Ζωοφόρο στο Μουσείο τού Λονδίνου. Διαβάστε: «Η αλλαγή τόπου των αρχαιολογικών και καλλιτεχνικών θησαυρών από τον ιερό βράχο στο μουσειακό χώρο, δεν είναι μια απλή μετακίνηση. Η ίδια η μεταστέγαση και επανεγγραφή σε νέα δεδομένα συνιστά μια πολιτισμική μετάφραση (!), πράξη εξ’ ορισμού ανοιχτή σε μετασχηματισμούς, αλλαγές, νέες δυνατότητες και εκπλήξεις… Αν αυτό παραβιάζει παγιωμένες συνήθειες και αμετακίνητες βεβαιότητες τόσο το καλύτερο». Αυτά δεν τα γράφει ο επικατάρατος Τόμας Έλγιν, κόμης του Μπρους αλλά η άξια διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης κα Άννα Καφέτση, για να δικαιολογήσει την «μετάφραση» των Καρυάτιδων από τον κ. Τσουμί. Και ελπίζουμε ο μεταφραστής να ασχοληθεί και με την ατμόσφαιρα της Αρεοπαγίτου για να μάθουμε πως ονομάζεται στη γλώσσα του το διοξείδιον του άνθρακος, το όζον, τα αέρια του θερμοκηπίου δηλαδή και να κατανοήσουμε τον διάλογο που διεξάγεται μεταξύ του εμβληματικού τσούμιου κτίσματος και του Βράχου, φοβούμενοι ότι μετά τις Καρυάτιδες θα μεταφραστούν το Ερέχθειο, ο ναός της Νίκης και τα προπύλαια, παραβιάζοντας «παγιωμένες συνήθειες και αμετακίνητες βεβαιότητες», επειδή η ατμοσφαιρική ρύπανση εμποδίζει την ελεύθερη διαβίωση των μαρμάρων και των νομίμων κληρονόμων τους. Λογικά επακόλουθα, αφού η απογραφή αερίων του θερμοκηπίου που διεξάγει ο ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Σφλς είναι ελλιπέστατες, όσο και οι αφίξεις επισήμων στα εγκαίνια του Νέου Μουσείου. Και αντί για εγκαίνια η κα Διευθύντρια γράφει «θυρανοίξια» (Ελευθεροτυπία, 20/6/2009) επειδή προφανώς το μουσείο δεν είναι δημόσιο ίδρυμα αλλά χριστιανικός ναός που στην είσοδό του πωλούνται κεριά, λιβάνι, καντυλήθρες και αγιασμός. Περιμένουμε, απαιτούμε, λοιπόν, τον άμεσο διασυρμό Ινδών, Πακιστανών, Σενεγαλέζων, Νιγηριανών και Αιγυπτίων με τη μέθοδο των καλών ποιμένων από τους κ.κ. Παντερμαλή, Τσουμί και Φωτιάδη εποχούμενων σε μηχανές, αγροτικά ή τζιπ. Και, ίσως, επιστρέψει η χαμένη μας αξιοπιστία και τα Μάρμαρα του Παρθενώνα.
Υ.Γ.: Ο κ. Μανώλης χρησίμευσε μόνο ως πρώτο συνθετικό του ιδιάζοντος τίτλου και σε τίποτα άλλο.
|