Υπάρχει ζωή μετά τα αφεντικά;

  Εφημερίδα των Συντακτών, 6-7 Απριλίου 2013

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

   Aντιποίηση επί στολής

   

Οι γκραβούρες ιατρικού εν¬διαφέροντος παρουσιάζουν κάποτε τους λειτουργούς του Ασκληπιού να φέρουν στο πρό¬σωπο ένα τεράστιο αλλόκοτο ράμφος. Υποθέτουμε βασίμως ότι και κατά τον Μεσαίωνα οι θεράποντες θα είχαν επι¬σημάνει πως η μετάδοση των ασθενει¬ών σχετίζεται με τη σωματική επαφή ή την απλή προσέγγιση. Το αποκρουστικό ράμφος καθιερώθηκε (κατά τον γρά¬φοντα) για να αποτρέπει την εγγύτη¬τα και την επακόλουθη μόλυνση. Αυτή η εντυπωσιακή προσωπίδα εξάλλου εξασφάλιζε το απερίγραπτο δέος του ασθενούς για τον μασκοφόρο και την ανάλογη οικονομική του υποδοχή. Ενα παρόμοιο προσωπείο, πολλαπλάσιο σε μέγεθος, κόστος και σημασίες, φέρουν και οι λειτουργοί του υψίστου.
Αγαπητοί αναγνώστες, μεγάλος αριθ¬μός των κατά τον κ. Ανθιμο αμαρτιών καταδικάζονται από το κράτος ως παρα¬βάσεις και κακουργήματα. Η Εκκλησία έχει στο οπλοστάσιό της πλήθος ακόμα ανθρώπινες ενοχές για να εκβιάζει τους φοβικούς: το προπατορικό αμάρτημα, λόγου χάριν, τις λάγνες επιθυμίες ή τους ανόσιους συλλογισμούς. Εάν ήθελαν οι άγιοι πατέρες, τότε η τρέχουσα δικαιο¬σύνη θα τιμωρούσε και τις αμαρτίες αυ¬τές ως αδικήματα. Αλλά η Εκκλησία θα έχανε τους λόγους της ύπαρξής της. Με πρόσχημα τη συγχώρεση αυτών των κρι¬μάτων έρχεται σε επαφή με το χριστεπώ¬νυμο πλήρωμα. Και είναι γνωστό πως ο δάσκαλος μας υποδέχεται ως αγράμμα¬τους, ο γιατρός μάς βλέπει ως ασθενείς και ο ιερέας μάς θεωρεί παλιανθρώπους. Και για να μη μολυνθούν από τα ανοσι¬ουργήματα των μιαρών πολιτών, οι αγα¬θοί λευίτες καθιέρωσαν και αυτοί ένα απροσδιόριστου μεγέθους αποτρεπτικό ράμφος. Το αποτελούν η παγιωμένη αρ¬χαΐζουσα γλώσσα της «Θείας λειτουρ¬γίας», η ιδιότυπη φωνητική βυζαντινή μουσική, ο εξπρεσιονισμός -μοναδικός και ανεπανάληπτος- των τοιχογραφιών και των φορητών εικόνων και η ξεχωρι¬στή αρχιτεκτονική των ναών. Και ακό¬μα: η καρναβαλικού τύπου αμφίεση των ιερέων και τα ψευδώνυμα με τα οποία θωρακίζονται οι κληρικοί έναντι των λαϊκών. Προσωπείο ή ράμφος, ο συντά¬κτης του παρόντος θα υπερασπιζόταν με νύχια και με δόντια την παστερίωση της ορθοδοξίας, όχι επειδή επί του προ-κειμένου καταλαμβάνεται -ο γράφων- από μια πυρέσσουσα ζαν-ζακ-ρουσίτιδα αλλά λόγω αναπτύξεως του «στίλβοντος ποδηλάτου».
Ο Φρόιντ έλεγε πως η θρησκεία εί¬ναι μια παγκόσμια νεύρωση. Οι πιστοί που εμφορούνται από την πεποίθηση πως κάποιοι αντίχριστοι κακούργοι σταύρωσαν τον Θεό τους (μεταξύ των δημίων υπήρξε ασφαλώς και ένας προ¬πάτοράς τους) εκδικούνται την ανθρω¬πότητα με ιδεοληψίες, παραληρήματα και οπτασιασμούς. Και με το οπλοστά¬σιο του κράτους αλλά και την επικου¬ρία των μεταφυσικών φόβων (μεταφέ¬ρονται επί της γης από τον κ. Σαμαρά συνομιλητή του Θεού) απαιτούν, αξιώ¬νουν δουλοπρέπεια και τυφλή υποταγή, όπως οι κατακτητές από τους σκλάβους. Και ενώ η Αριστερά έναντι της Εκκλη¬σίας πολιτεύεται με ανεξιθρησκία, οι αρχιερείς επιμένουν στη μισαλλοδο¬ξία τους επειδή θέλουν την ορθοδοξία μία, καθολική και οικουμενική. Ο Φ. Ντοστογιέφσκι γράφει στους «Καρα¬μαζώφ»: «Αυτή η ανάγκη της συμφω¬νίας στη λατρεία είναι το μεγαλύτερο βασανιστήριο και του ανθρώπου χω¬ριστά αλλά και της ανθρωπότητας στο σύνολό της από την αρχή του κόσμου. Γι’ αυτήν την κοινή λατρεία αλληλοεξο¬ντώνονταν με το σπαθί». Οσον αφορά εμάς, το πρόβλημα της μισαλλοδοξίας θα έλυνε διά παντός η πλήρης ή γενική απουσία οποιασδήποτε λατρείας. Αλλά, ως γνωστόν, ο καθένας είναι έτοιμος να πολεμήσει υπέρ της εξάρτησής του. Κατά συνέπεια φορολογούνται οι πλα¬νόδιοι κουλουροπώλες και ουδέποτε η Εκκλησία. Ταμειακές μηχανές τοποθε¬τήθηκαν και στα περίπτερα και ούτε μία σε ενοριακό παγκάρι. Ο κάθε κτηνοτρό¬φος πληρώνει τους βοσκούς από την τσέπη του αλλά τους καλούς ποιμένες πληρώνει το Δημόσιο. Για τούτο με ικα¬νοποίησαν οι δηλώσεις του κ. Κουράκη που αφορούσαν τα οικονομικά της Εκ¬κλησίας των Ανθιμων. Μελανό σημείο των προτάσεών του βεβαίως παραμένει το γεγονός ότι επ’ αυτών συμφωνεί και ο κ. Στουρνάρας. www.gianniskalaitzis.gr

  Αγαπητέ Κόστα

   Πρώτον έρχομαι να ερωτήσω διά την καλήν σου υγείαν, το αυτό επιθυμώ και δι' υμάς. Ναι!... Εγώ είμαι, ο Μποστ!!! Γράμμα σου πλέον δεν λαμβάνω -αντιλαμβάνεσαι- απαγορεύονται αι ήξεις αφήξεις ενταύθα. Εκπαιδευμένος όμος δι' ανορθογραφίας και διά λαθών διέλαθον της προσοχής με αντιποίηση επί στολής εις άρθρον εφημερίδας. Επέλεξα την στήλη αυτή, διότι ανησυχεί διά την ύπαρξην ζωής και άλλων μεταφυσικών και ψυχικών ερευνών. Δανείζω ύφος, θέμα και υπογραφή εις τον συντάκτη της παρούσης, επειδή ξοδέψας αφτός ιδέας και χρόνον εις φούσκας των χαρταετών -μη ρωτάτε τώρα το γιατί και πώς- σημασία έχει η σωτηρία της πατρίδος. Και επιτέλους τι έχουν να προτείνουν οι συνιστώσες του Σύριζα; Τίποτε, αφού η λύσσης είναι μονόδρομος.

   Φίλε Κόστα δράτομαι της ευκαιρίας να σε ενημερώσω, ότι κατ' αυτάς έργα μου εκτίθενται ανεπανόρθωτα εις το υψίστης ασφαλείας Μουσείον Μπενάκη. Πλειν των εκπαιδευμένων φρουρών η φύλαξης προβλέπει: αλεξίσφαιρα τζάμια, συρματόσκοινα για την αποτροπή ελικοπτέρων, αιφνιδιαστικοί έλεγχοι με τη συνδρομή των ΕΚΑΜ και οπλισμών βαρέως τύπου και πληροφοριών. Με τοιαύτα δρακόντεια μέτρα άνθρωπος δεν θα πατήσει εις το μουσείον, πάρεξ των στενών συγγενών και φανατικών θαυμαστών μου. Εάν με είχαν εκθέσει εις κορυδαλλόν, διαβατόν ή τρικάλον όπου γίνεται το πατείς με πατώ σε, ήθελον με απολαύσει δεκάδες χιλιάδες κρατουμένων, φυλάκων, ποντικών, κατσαρίδων και κοριών. Εις την αυτήν πτέρυγαν Πειραιώς (συγχωνεύεται με την Εθνικήν μέσω Κηφησσού) κρατούνται ισλαμιστές, κόπτες και άλλοι Ασιάτες (κινεζικής τέχνης κυρίως) και ορισμένοι ύποπτοι Αλβανικής καταγωγής όπως οι Χατζηκυριάκος-Γκίκας και Τομπάζης, έως ότου επαναπροωθηθούν βάσει του σχεδίου Ξένιος-Ζευς. Και μετά την πειραιώς θα αναφερθώ εις Μπενάκη στην οποία από Σταδίου μέχρι Καλλιδρομίου ανεστάλει η λειτουργία εκθέσεων επίπλων, ενδυμάτων, φρούτων, λαχανικών, εδωδήμων αποικιακών και οικιακών ειδών. Εκλεισε επίσης και το αρχαιότατων Κυλικείον ο «Μπαρμπαγιάννης» το οποίο εσχάτως λειτουργούσε με αλλοδαπούς τύπου Κιλικίας μεταβένων εκόντες-άκοντες των σκύλων σέρνοντας μετά λουκέτα αντί λουκάνικα. Τοιουτοτρόπως εις την οδόν αυτή από αρχή μέχρι τέλους και καθ' όλη την διάρκειαν της ημέρας όπως έχουν εξαγγείλει οι διοργανωτές της έκθεσής μου μαθητές του λυκείου Σιέρα Λεόνε Γκαμπόν Μαλί Μαλάουι, Ανω Βόλτα Ανω λιόσια Αγ. Βαρβάρα και Ζεφείρι ζωντανεύουν την γελοιογραφία μου δημοσιευμένη εις «ταχυδρόμον» 10 Οκτωβρίου 1959. Πρόκειται διά το «Φεστιβάλ ελαφρού φαγητού» και Πειναλέοντος ψάχνων εις σκουπιδοτενεκέ διά «κασέρη κασέρη κασεράκι που είναι χλομό θεμά το γονιό σας» και η μαμά Ελλάς συνοδεύων αφτόν λέγων: «Τώρα που είναι άνοιξη και τα φαγιά σπανίζουν, οι νύχτες το ζαλίζουνε κι οι πείνες το φοβίζουν. Κάπου υπάρχουν φαγητά οι άλλοι τα μασάνε κάπου υπάρχουν ασφαλώς μα δεν ξέρω πού».

   Κάποτε Κόστα για να ξορκίσουν την Βάσκανον μοίραν εβάπτιζον τα θνησιγενή μωρά Δράκον, Σιδέρη, Ζωή η Αλέγκρα. Ομοίως το κράτος του Καποδίστρια δεν ονομάστηκε Δημοκρατία του Αιγαίου Νοτιοβαλκανική Ενωση η Ρούμελη ως ήτο φυσικόν αλλά έλαβε το όνομα Ελλάς. Και όπως η τρισένδοξη πρόγονος το νεοσύστατο κρατίδιον αποφασίζων να παίξει διεθνή ρόλον συμμετείχε σε 2 βαλκανικούς πολέμους, 2 παγκόσμιους και υπέστει 5 δικτατορίες, 4 εμφίλιους, 8 εθνικές καταστροφές, 2 ολυμπιάδες και μόνον επί των ημερών μας κατόρθωσε να ενώσει όλον τον Δυτικόν κόσμον εναντίον της Ελληνικής ΑΟΖ, πράγμα που έχει να συμβεί από 1204. Εάν εις τους Δυτικούς προσθέσεις Τούρκοι και Ισραήλ τότε η επιτυχία μας είναι ανεπανάληπτος ανώτερη της εποχής εκείνης που κατά δήλωσήν του (γεννήθηκα το 1204 εκδόσεις των Φίλων) είδε το φως ο θείος σου και υπουργός σου από το εξωτερικόν αείμνηστος Παναγιώτης Κανελλόπουλος, γνωστός και ως της πατρίδος ο Σωτήρ της Ευγλωττίας ο Κρατήρ και της Σοφίας ο Φωστήρ.

   Επ' αυτών αναμένων τας πολύτιμους σκέψεις σουδικός σου

   Μποστ 

   και για την αντιγραφή

   www.gianniskalaitzis.gr