Κείμενα δημοσιευμένα στο περιοδικό ΓΑΛΕΡΑ

 

  Εκπαιδευτήρια ο Κρόνος
  Enditorial τεύχους #20, Μάιος2007

 

   Σύµφωνα µε τις επιταγές της Αγίας γραφής και της Ιεράς παράδοσης, τα παιδιά τής οικουµένης επιβάλλεται να συρθούν στα θυσιαστήρια, να παραδοθούν νεογέννητα στα κύµατα των ποταµών ή να πουληθούν στα σκλαβοπάζαρα όπως οι πατέρες τής εκκλησίας, να σφαγούν κατά χιλιάδες, να ριχτούν σε κλιβάνους και κρουαζιέρες, προκειµένου να εξασφαλίσουν τη βασιλεία των ουρανών και σωστή εκµάθηση της Ιστορίας στην ΣΤ΄Δηµοτικού.
   Η παιδική ηλικία και η ιδιαίτερη στοργή και φροντίδα που απαιτεί, είναι ανακαλύψεις των δύο µεγάλων ευρωπαϊκών επαναστάσεων, της αστικής και της βιοµηχανικής. Μέχρι τότε, τα παιδιά στη συντριπτική τους πλειονότητα εθεωρούντο υποσύνολο των νάνων, των ζώων ή των ξωτικών. Το εύρηµα δηµιούργησε τόσο ισχυρή εντύπωση, που για χάρη του γράφτηκαν τα πρώτα µεγάλα µυθιστορήµατα µε θέµα και πρωταγωνιστές τα παιδιά. Ας θυµηθούµε τα απολαυστικά και πολυδιαβασµένα «Η Αλίκη στη χώρα των θαυµάτων», «Όλιβερ Τουίστ», «Το κλεµµένο παιδί», το «Νησί των θησαυρών», «Μεγάλες προσδοκίες», «Χωκ Φιν», «Τοµ Σόγιερ», κ.ά. Ο Γαβριάς τού Ουγκώ µάς είναι αξέχαστος, ενώ δίπλα στη Μαριάν, τη γυµνόστηθη επανάσταση του Ντελακρουά, πάντα ορµητικά βαδίζει ένας πάνοπλος έφηβος. Θα αντιληφθούµε περισσότερο τη σηµασία αυτών των έργων αν αναλογιστούµε ότι στα 200 χρόνια τής νέας ελληνικής λογοτεχνίας, ο γνωστότερος ήρωας µε παιδική ηλικία είναι το σχεδόν φασµατικό θνησιγενές Γιοσουφάκι στο «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται».
   Ο θεός τού Παύλου που για δυο χιλιάδες χρόνια παραµένει ανώνυµος, λες και πρόκειται για µέλος µυστικής υπηρεσίας ή παράνοµης οργάνωσης, για τη σωτηρία τού ανθρώπινου γένους οδηγεί στο µαρτύριο τον γιο του αντί να σπεύσει µε αυτοθυσία αυτός ο ίδιος. Καταδικάζει την Εύα να γεννάει µε φρικτούς πόνους τα παιδιά της, χωρίς να υπολογίζει σε τι αστοργία, τι ασπλαχνία την σπρώχνει. Ο Καλός Ιησούς ψελίζει τη φράση «άφετε τα παιδία...» αντί να πάει αυτός πρώτος να χαϊδέψει την αθωότητα.
   Όσοι επιµένουν στην τρισχιλιετή ιστορία των Ελλήνων και στην ιδεοληψία τού ελληνοχριστιανικού πολιτισµού βασίζονται στην κοινή και διηνεκή εγκληµατική αστοργία. Ο Κρόνος κατάπινε τα παιδιά του. Ο Δίας που µεγάλωσε µε το γάλα της Αµάλθειας, εγκατέλειπε τους ηµίθεους απογόνους του στην «Αγάπη των Ξένων». Ο Οιδίπους είναι ένα έκθετο. Ο Ιάσων και ο Θυέστης τρώνε τους γόνους τους. Ο Πέλοψ ο Ταντάλιος, άφησε στους κληρονόµους του «σειρά ατελεύτητων αδελφοκτονιών, δολοφονιών, αιµοµιξιών, µοιχειών µητροκτονιών και ποικίλων άλλων εγκληµάτων». Το όνοµα Λαβδακίδαι, ήταν συνώνυµο «συµφορών ενσκηπτουσών εις οικογένεια τινά ήτις επιστεύετο ότι έπασχεν εκ προπατορικού αµαρτήµατος αφού ουδεµία φανερά αιτία υπήρχε δικαιολογούσα τα παθήµατά της».
   Μετά τον Μπους και τον Πούτιν, ακόµα ένας άνθρωπος των υπηρεσιών καταστολής θα εξουσιάζει, όπως φαίνεται, µια µεγάλη χώρα. Ο µισαλλόδοξος και ρατσιστής Σαρκοζί. Εάν οι Γάλλοι δεν στηρίζουν το πνεύµα τού διαφωτισµού και τον έφηβο σύντροφο της Μαριάν, γιατί να το κάνουν η Ελλάς του κ. Καραµανλή και ο κ. Παρασκευαΐδης, ο γνωστός µε το ψευδώνυµο Χριστόδουλος; Οι µεταµφιεσµένοι ιεράρχες και το ορθόδοξο κράτος, θα συνεχίσουν την παράδοση των τρισχιλιετών Ελληνοχριστιανών, όπως την περιγράψαµε. Εάν µεταξύ µας δεν κυκλοφορούν πια Άγιοι και Ηµίθεοι Απόστολοι και Ήρωες Ζεβεδαίοι και Ατρείδες, το οπλοστάσιο τής ιθύνουσας τάξης διαθέτει τον Πρετεντέρη, τις κ.κ. Τρέµη και Κανέλλη, τον Γιακουµάτο, τον Πολύδωρα, το «Πρώτο Θέµα», τους οργανωµένους οπαδούς, τους «300», την υπουργό τουρισµού, τα κρουαζιερόπλοια, τον κ. Λούη και άλλους πολλούς άξιους να συνεχίσουν το παιδαγωγικό έργο του Ιάσωνα, του Θυέστη και του Κρόνου.

   Γιάννης Καλαϊτζής