Υπάρχει ζωή μετά τα αφεντικά;

  Εφημερίδα των Συντακτών, 21-22-23 Ιουνίου 2013

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

   Η Γκόλφω στο Συµβούλιο Επικρατείας

   

Οι γκραβούρες ιατρικού εν¬διαφέροντος παρουσιάζουν κάποτε τους λειτουργούς του Ασκληπιού να φέρουν στο πρό¬σωπο ένα τεράστιο αλλόκοτο ράμφος. Υποθέτουμε βασίμως ότι και κατά τον Μεσαίωνα οι θεράποντες θα είχαν επι¬σημάνει πως η μετάδοση των ασθενει¬ών σχετίζεται με τη σωματική επαφή ή την απλή προσέγγιση. Το αποκρουστικό ράμφος καθιερώθηκε (κατά τον γρά¬φοντα) για να αποτρέπει την εγγύτη¬τα και την επακόλουθη μόλυνση. Αυτή η εντυπωσιακή προσωπίδα εξάλλου εξασφάλιζε το απερίγραπτο δέος του ασθενούς για τον μασκοφόρο και την ανάλογη οικονομική του υποδοχή. Ενα παρόμοιο προσωπείο, πολλαπλάσιο σε μέγεθος, κόστος και σημασίες, φέρουν και οι λειτουργοί του υψίστου.
Αγαπητοί αναγνώστες, μεγάλος αριθ¬μός των κατά τον κ. Ανθιμο αμαρτιών καταδικάζονται από το κράτος ως παρα¬βάσεις και κακουργήματα. Η Εκκλησία έχει στο οπλοστάσιό της πλήθος ακόμα ανθρώπινες ενοχές για να εκβιάζει τους φοβικούς: το προπατορικό αμάρτημα, λόγου χάριν, τις λάγνες επιθυμίες ή τους ανόσιους συλλογισμούς. Εάν ήθελαν οι άγιοι πατέρες, τότε η τρέχουσα δικαιο¬σύνη θα τιμωρούσε και τις αμαρτίες αυ¬τές ως αδικήματα. Αλλά η Εκκλησία θα έχανε τους λόγους της ύπαρξής της. Με πρόσχημα τη συγχώρεση αυτών των κρι¬μάτων έρχεται σε επαφή με το χριστεπώ¬νυμο πλήρωμα. Και είναι γνωστό πως ο δάσκαλος μας υποδέχεται ως αγράμμα¬τους, ο γιατρός μάς βλέπει ως ασθενείς και ο ιερέας μάς θεωρεί παλιανθρώπους. Και για να μη μολυνθούν από τα ανοσι¬ουργήματα των μιαρών πολιτών, οι αγα¬θοί λευίτες καθιέρωσαν και αυτοί ένα απροσδιόριστου μεγέθους αποτρεπτικό ράμφος. Το αποτελούν η παγιωμένη αρ¬χαΐζουσα γλώσσα της «Θείας λειτουρ¬γίας», η ιδιότυπη φωνητική βυζαντινή μουσική, ο εξπρεσιονισμός -μοναδικός και ανεπανάληπτος- των τοιχογραφιών και των φορητών εικόνων και η ξεχωρι¬στή αρχιτεκτονική των ναών. Και ακό¬μα: η καρναβαλικού τύπου αμφίεση των ιερέων και τα ψευδώνυμα με τα οποία θωρακίζονται οι κληρικοί έναντι των λαϊκών. Προσωπείο ή ράμφος, ο συντά¬κτης του παρόντος θα υπερασπιζόταν με νύχια και με δόντια την παστερίωση της ορθοδοξίας, όχι επειδή επί του προ-κειμένου καταλαμβάνεται -ο γράφων- από μια πυρέσσουσα ζαν-ζακ-ρουσίτιδα αλλά λόγω αναπτύξεως του «στίλβοντος ποδηλάτου».
Ο Φρόιντ έλεγε πως η θρησκεία εί¬ναι μια παγκόσμια νεύρωση. Οι πιστοί που εμφορούνται από την πεποίθηση πως κάποιοι αντίχριστοι κακούργοι σταύρωσαν τον Θεό τους (μεταξύ των δημίων υπήρξε ασφαλώς και ένας προ¬πάτοράς τους) εκδικούνται την ανθρω¬πότητα με ιδεοληψίες, παραληρήματα και οπτασιασμούς. Και με το οπλοστά¬σιο του κράτους αλλά και την επικου¬ρία των μεταφυσικών φόβων (μεταφέ¬ρονται επί της γης από τον κ. Σαμαρά συνομιλητή του Θεού) απαιτούν, αξιώ¬νουν δουλοπρέπεια και τυφλή υποταγή, όπως οι κατακτητές από τους σκλάβους. Και ενώ η Αριστερά έναντι της Εκκλη¬σίας πολιτεύεται με ανεξιθρησκία, οι αρχιερείς επιμένουν στη μισαλλοδο¬ξία τους επειδή θέλουν την ορθοδοξία μία, καθολική και οικουμενική. Ο Φ. Ντοστογιέφσκι γράφει στους «Καρα¬μαζώφ»: «Αυτή η ανάγκη της συμφω¬νίας στη λατρεία είναι το μεγαλύτερο βασανιστήριο και του ανθρώπου χω¬ριστά αλλά και της ανθρωπότητας στο σύνολό της από την αρχή του κόσμου. Γι’ αυτήν την κοινή λατρεία αλληλοεξο¬ντώνονταν με το σπαθί». Οσον αφορά εμάς, το πρόβλημα της μισαλλοδοξίας θα έλυνε διά παντός η πλήρης ή γενική απουσία οποιασδήποτε λατρείας. Αλλά, ως γνωστόν, ο καθένας είναι έτοιμος να πολεμήσει υπέρ της εξάρτησής του. Κατά συνέπεια φορολογούνται οι πλα¬νόδιοι κουλουροπώλες και ουδέποτε η Εκκλησία. Ταμειακές μηχανές τοποθε¬τήθηκαν και στα περίπτερα και ούτε μία σε ενοριακό παγκάρι. Ο κάθε κτηνοτρό¬φος πληρώνει τους βοσκούς από την τσέπη του αλλά τους καλούς ποιμένες πληρώνει το Δημόσιο. Για τούτο με ικα¬νοποίησαν οι δηλώσεις του κ. Κουράκη που αφορούσαν τα οικονομικά της Εκ¬κλησίας των Ανθιμων. Μελανό σημείο των προτάσεών του βεβαίως παραμένει το γεγονός ότι επ’ αυτών συμφωνεί και ο κ. Στουρνάρας. www.gianniskalaitzis.gr

   Μετά τη θεατρική παραγωγή «Μια ζωή Γκόλφω» του πάλαι ποτέ Ελεύθερου Θεάτρου και το επικό φιλμ του Θόδωρου Αγγελόπουλου «Θίασος», μια νέα κινηματογραφική αφήγηση του θρυλικού δράματος του Περεσιάδη θαύμασαν σε αβάν πρεμιέρ όσοι προσκλήθηκαν την προπερασμένη Τρίτη (11/6/13) στο λαμπρό «Παλλάς» της Βουκουρεστίου. Μόνη υποχρέωσή τους να γλείφουν τον Αμφιτρύωνα κατά τη φορά του τριχώματός του για να μη διαταραχτεί το επενδυτικό κλίμα.

Με τον Ιθαν Χοκ στον ρόλο του Τάσου λοιπόν και σε σκηνοθεσία Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, την πονεμένη βοσκοπούλα ερμηνεύει η εκφραστική Ζιλί Ντελπί. Ως παραγωγός της ταινίας υπογράφει ο ρέκτης επιχειρηματίας Κωστάρας ή Καρακώστας ή Κώστας Ναυαρίνος.

   Σύμφωνα με το σενάριο που δημοσίευσαν όλα τα μέσα ενημέρωσης, ο Τάσος, ένας φτωχός τσομπανάκος απ' τα ορεινά του Μοριά -κατά δήλωσίν του ανταρτοεπονίτης γιος Ακροναυπλιώτη-, φεύγει ξυπόλητος απ' το χωριό του και βόσκοντας τα πρόβατά του στην προβλήτα του Πειραιά (πήρε τ' όνομα προβλήτα από τα πρόβατα) απέκτησε αμύθητα πλούτη. Τώρα πια είναι σε θέση να πραγματοποιήσει το κρυφό όνειρό του, να παντρευτεί δηλαδή την όμορφη Γκόλφω και να της χτίσει μια χώρα των ονείρων -κάπου στη Χώρα Μεσσηνίας-, μια περίκλειστη πόλη ιδιωτικής πολεοδομίας στο κέντρο ενός απέραντου γηπέδου γκολφ. (Η ηρωίδα ονομάστηκε Γκόλφω από το αγαπημένο της σπορ, το γκολφ.)

Στα εγκαίνια της χώρας των ονείρων και στους γάμους του ζεύγους παρευρίσκονται ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κινέζοι μεγιστάνες, υπουργοί, αντιπροσωπείες όλων των κομμάτων (η κ. Παπαρήγα στεκόταν πιο μπροστά) και πλήθος κόσμου. Η κοινωνική ιεραρχία δηλαδή που, σύμφωνα με τον Προυντόν, κυμαίνεται μεταξύ του μίσους και της περιφρόνησης.

Κατά τη γαμήλια τελετή το νεαρόν ζεύγος βάδισε κάτω από την αψίδα που σχημάτιζαν μπαστούνια -πρώην γκλίτσες- του γκολφ.    Στους προσκεκλημένους δόθηκαν λακκούβες του αθλήματος γεμάτες κατάλευκα μπαλάκια.

Τη γενική ευδαιμονία διαταράσσει μια νεοεμφανιζόμενη οργάνωση -ασύλληπτη μέχρι σήμερα- που φέρει την επωνυμία «συμβούλιο της επικρατείας», όπως λέμε «πυρήνες της φωτιάς». Οι εν λόγω κουκουλοφόροι με ανακοίνωσή τους κρίνουν αντισυνταγματική την ιδιωτική πολεοδόμηση αφού δεν έχει προηγηθεί συνολικός χωροταξικός σχεδιασμός. Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη σύσκεψη στο άντρο των τρομοκρατών -επιρροής Τσίπρα- οι σύμβουλοι αποφάνθηκαν πως η χώρα της Γκόλφως παραβιάζει συγκεκριμένες διατάξεις του καταστατικού χάρτη. Κατά την άποψη της ολομέλειας των κουκουλοφόρων, η οικοδόμηση σε περιοχές με ιδιαίτερο φυσικό κάλλος, παράκτιες ή δασικές, μπορεί (από τις σχετικές εγκαταστάσεις) να προκαλέσει επιπτώσεις στο περιβάλλον, οι οποίες θα είναι δύσκολο ή αδύνατον να αντιμετωπιστούν.

   Αφορμή για την ανακοίνωση της συνιστώσας των τρομοκρατών αποτέλεσε η διαμαρτυρία ιδιοκτητών ακινήτων στις περιοχές Ρωμανού και Πύλου Μεσσηνίας, οι οποίοι ζητούν να ακυρωθούν οι υπέρ της Γκόλφως αναγκαστικές απαλλοτριώσεις των ιδιοκτησιών τους (260 στρέμματα).

   Μόνον κάτι τέρατα σαν τον Τειρεσία και τη Σφίγγα βλέπουν τα πράγματα όπως είναι, σκέφτηκαν οι κυβερνώντες και ήσαν έτοιμοι να αποκαταστήσουν την αδικία εις βάρος των μικροϊδιοκτητών, αλλά είναι εξευτελισμός να συμμορφωθείς με τις υποδείξεις των συριζαίων συμβούλων. Και για να αποκρούσουν διά παντός τους εκβιαστές, το υπουργείο Περιβάλλοντος της εθνικής κυβερνήσεως «έθεσε σε διαβούλευση» (την εβδομάδα της πρεμιέρας) νομοσχέδιο που προβλέπει δόμηση σε βραχονησίδες, καταλύματα σε περιοχές Νatura και γήπεδα γκολφ καθ' άπασαν την επικράτεια. Και ισχύουν οι αναγκαστικές απαλλοτριώσεις «για λόγους δημοσίου συμφέροντος».

   Αγαπητοί αναγνώστες, από τα αναρίθμητα θέματα που προσφέρονται για σχόλια (ο Π. Παλαιολόγος έγραφε πως είναι μόνο 18) διαλέξαμε το ως άνω ελπίζοντας πως οι εθνικοί κυβερνήτες θα διαχειριστούν την κρίση της δημόσιας τηλεόρασης με τη σοβαρότητα που επέδειξαν στην υπόθεση της Γκόλφως του Κώστα Ναυαρίνου. Εκάς οι βέβηλοι.